Alex Dreyfus wyjaśnia nam, co łączy kibiców piłki nożnej i tokeny

 Alex Dreyfus wyjaśnia nam, co łączy kibiców piłki nożnej i tokeny

W zasadzie to nie tak dawno dyrektor generalny firmy o nazwie Chiliz – Alex Dreyfus wziął udział w specjalnym wywiadzie dla Cointelegraph. Opowiedział nam między innymi o więzi, jaka konkretnie  łączy fanów piłki nożnej z ulubionymi drużynami oraz przeogromnej roli, jaką odegrać może na tym polu sama tokenizacja.

Przeogromny rynek adresatów

Alex Dreyfus wyjaśnił konkretnie, dlaczego akurat jego firma postanowiła rozpocząć przygodę swoją z tokenizacją od piłki nożnej. Okazuje się bowiem, że jest to jeden ze sportów najpopularniejszych na całym świecie. Mało kto wie, ale aż 3,5 miliarda osób nazywa siebie kibicami. Właśnie z tego też względu rynek, do którego Chiliz dociera jest duży i to niewyobrażalnie.

Blockchain i kryptowaluty w Indiach pod znakiem zapytania

Oczywiście obok się pojawiła także myśl o dosyć popularnym e-sporcie. Firma się przygląda możliwości wykorzystania tokenizacji na bardzo różnych płaszczyznach. Bardzo prawdopodobne jest to, że w przyszłości Chiliz się skupi także na muzyce, rozrywce czy też telewizji.

Sportowa branża otwiera oczy na blockchain!

Zdaniem Alex Dreyfusa sama popularność kryptowalut, czy też innych aktywów cyfrowych takich, jak tokeny rośnie i to cały czas. Wiele sportowych drużyn otwiera się na blockchain. Oczywiście powodem głównym może być źródło dodatkowe dochodów od sponsorów.

Czy Blockchain znajdzie zastosowanie w motoryzacji?

Dyrektor generalny Chiliz także pochwalił bardzo dużo projektów, które zaistniały do tej pory w sportowej branży. Wspomniał o platformach opartych na blockchainie czy też na crowdfundingu, które przeciwdziałać mogą fałszerstwom biletów. Jednak według opinii jego tokenizacja piłkarskich klubów jest w stanie się przyczynić do napędzenia adopcji wszelkich zasobów opartych właśnie na kryptografii.

Swoją podróż rozpoczęli od współpracy z jednymi z największych na świecie klubów piłkarskich, a więc pomimo tego, że są jeszcze w miarę wczesne dni, to już mamy setki milionów odbiorców. Kluby z nimi współpracują, ponieważ wizja ta pasuje do wizji odbiorców, a więc pozwalają im silnie oraz celowo współpracować z fanami za pośrednictwem platformy naszej, która jest oparta na blockchainie.

Potwierdzeniem tychże słów staje się, chociażby samo zaangażowanie kibiców piłki nożnej, jakie dotychczas wykazywali. Jeszcze nie tak dawno kibicie Juventusu wykorzystali tokeny do wytypowania utworu, który rozbrzmiewać będzie na stadionie Allianz każdego razy, gdy drużyna strzela gola.

Jaką rolę odgrywają tokeny kibica?

Alex Dreyfus opowiedział się także o zastosowaniu tokenów kibica. Okazuje się, że one właśnie pozwalają na udział w głosowaniach, a do tego za ich pomocą fani wpływać mogą na decyzje niektóre, które są podejmowane przez kluby.

BlockStamp Innowacyjna aplikacja już dostępna

Użytkownicy również są nagradzani już za samą interakcję. Zdobywając punkty dodatkowe uzyskać mogą także dostęp do usług oraz towarów unikalnych, które ich przybliżają do idoli. Jak najbardziej Chiliz ma rozbudowane bardziej plany na przyszłość. Okazuje się tak naprawdę, że fani sportów nie są jedynie publiczności, do której pragnie dotrzeć dana firma.

 

Marcin Opalski

Cześć, Nazywam się Marcin a moją pasją od blisko 4 lat są właśnie kryptowaluty. To dzięki nim uzyskałem swoją przysłowiową wolność finansową. Ten niewielki blog prowadzę dla was z Tajlandii, gdzie przeprowadziłem się rok temu. Pracuje zdalnie i inwestuje w Bitcoin a w czasie wolnym tworzę blog Kryptosi.pl Miłej Lektury !

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

pl_PLPolish
de_DEGerman pl_PLPolish