Drużyna Watford FC z premier League nosi logo Bitcoina na koszulkach

 Drużyna Watford FC z premier League nosi logo Bitcoina na koszulkach

Angielski klub piłkarski z siedzibą w mieście Watford w Anglii wprowadził innowację do wzoru na koszulkach. Od teraz każdy z zawodników będzie miał na ramieniu wyraźne logo Bitcoina dopasowane kolorystycznie do barw drużyny. Cel tego zabiegu jest jawny i dumnie ogłaszany przez sponsorów, jednak czy możemy się spodziewać, że taki marketing w ogóle wypali?

Drużyna Watford FC zmienia koszulki

Watford FC zajął jedenaste miejsce w Premier League podczas sezonu 2018-19. Klub ten jest uważany za jeden z największych klubów piłkarskich w Anglii. Dodanie logo wynikło ze sponsoringu firmy bukmacherskiej Sportsbet.io, związanej z rynkami kryptowalut, która jest najważniejszym sponsorem strojów dla Watford FC. Interesująca decyzja została uzasadniona przez szefa marketingu firmy bukmacherskiej, który podzielił się opinią, że społeczność kryptograficzna wykazywała się ogromnym wsparciem, stąd umieszczenie na strojach logo Bitcoina, ostatecznie najpopularniejszej w popkulturze kryptowaluty. Podkreślał, że ma to być sposób na ukazanie podobnej chęci wsparcia i akt swoistego odwdzięczenia się.

Bitcoin coraz mocniej uświadamiany w kulturze popularnej

Logo firmy bukmacherskiej zostało zastąpione symbolem Bitcoina, ze względu na chęć podniesienia świadomości istnienia i znaczenia kryptowalut w społeczeństwie. Zabieg ten ma skłonić ludzi do szukania informacji o BTC i pomóc im w zrozumieniu sensu funkcjonowania kryptowalut. Zdaniem szefa marketingu taki prosty zabieg ma wpłynąć na łatwość, z jaką będzie można obalać fałszywe twierdzenia dotyczące kryptowalut i edukować ludzi w ich zakresie. Nie należy również zapominać, że tego typu partnerstwo z klubem piłkarskim jest niezwykłym ewenementem i zapisze się w historii jako pierwszy tego typu przypadek reklamowania BTC. Z pewnością można się spodziewać, że wokół tej kryptowaluty, jak i ogólnie wokół kryptowalut wybuchnie lekkie, pozytywne zamieszanie, które ma szansę wpłynąć na świadomość ludzi jak i na liczbę potencjalnych przyszłych inwestorów.

Z pewnością ta kampania reklamowa ma spore szanse na odniesienie sukcesu, ponieważ oglądalność Premier League wzrasta w USA o ponad 70% w ciągu ostatniej dekady. Przykładowo sieć telewizyjna NBC odnotowała wzrost o ponad dwa miliony widzów w czasie ostatniego tygodnia Premier League. Oznaczało to wzrost o prawie jedną piątą w stosunku do poprzedniego roku. Nikomu nie trzeba udowadniać, jak wielki wpływ na nasz świat i kulturę ma rozrywka w wydaniu meczy piłkarskich.

Skutki dla BTC

Trudno jednoznacznie przewidzieć przyszłość BTC po zastosowaniu takiego marketingu, jednak z pewnością w jakiś sposób wpłynie to na zwrócenie uwagi osób, które dotychczas miały raczej mgliste pojęcie na temat technologii kryptowalut. Być może będzie to początek zwiększenia roli Bitcoina na świecie, a może wszystko przejdzie bez żadnego echa. Wiele zależy od reakcji mediów i firm związanych z kryptowalutami, nie zmienia to jednak faktu, że tego typu inicjatywy są z pewnością godne uwagi i pochwały, pytanie tylko, czy skutki będą na pewno takie, jak przewidują twórcy tego pomysłu i czy ta kampania reklamowa będzie w jakiś sposób rozwijana?

  1. Profit Revolution – Oprogramowanie do zarabiania Bitcoin
  2. Bot Bitcoin Era – Opinie i możliwości zarobku

Marcin Opalski

Cześć, Nazywam się Marcin a moją pasją od blisko 4 lat są właśnie kryptowaluty. To dzięki nim uzyskałem swoją przysłowiową wolność finansową. Ten niewielki blog prowadzę dla was z Tajlandii, gdzie przeprowadziłem się rok temu. Pracuje zdalnie i inwestuje w Bitcoin a w czasie wolnym tworzę blog Kryptosi.pl Miłej Lektury !

Leave a Reply

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.

de_DEGerman
pl_PLPolish de_DEGerman